Vakantie = boeken lezen

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Als je 2 weken vakantie hebt, is het het uitgelezen moment om eindelijk eens naar de boekenstapel te gaan en die enkele boekjes kleiner te maken… En dat deed ik met veel plezier!

Witse: Eeuwige Liefde – Bob van Laerhoven
Het probleem van de vorige Witse-boeken waren dat ze al eens uitgezonden waren op televisie, en het dat vooral minder aangenaam maakte om te lezen. Je wist al wat er zou gebeuren.
Dit boek is de eerste in een reeks onverfilmde verhalen, en direct enorm spannend! Jammer genoeg strookt het wel niet volledig met de serie (het boek verscheen voor de laatste serie op televisie) en Annemie was dus ondertussen al uit de serie verdwenen, en speelde hier wel nog een (vrij belangrijke) rol in… Maar het is allezins de moeite om te lezen, en verschilt niet veel van de televisie-serie!

Witse: Operatie Solar – Bart van Lierde
Ondanks dat dit boek verscheen na “Eeuwige Liefde” keert het verhaal toch terug in de tijd, want Witse’s collega is terug Sam, en die is al enkele jaren uit de serie verdwenen. Heeft de VRT dus te lang gewacht met verhalen die al lang klaar waren te publiceren, of is de schrijver niet volledig mee in de Witse-tijd?
Het verhaal is ook een pak minder spannend dan “Eeuwige Liefde” en je weet al snel hoe de vork in de steel zit… Heel jammer wel.

Zone Stad: Schizo – Bavo D’Hooge
Omdat ik toch boeken van televisieserie’s aan het lezen was kon ik maar ineens verder doen, en de boek van Zone Stad is een pak dikker dan die van Witse. Hij is minstens zo spannend en grappig als de serie, en dat is uiteraard enorm plezant. Ook de personages zijn trouw gebleven aan de serie (wat goed is, want je kan geen nieuwe beelden geven aan bestaande personages in iemands fantasie!).

(Het lange afscheid van) Charlie St. Cloud – Ben Sherwood
Een fantastisch verhaal vol romantiek, over leven en dood, over trouw. Het is misschien eerder een verhaal voor de vrouwelijke lezers, al denk ik dat de mannen die graag eens een minder spannend (maar daarom niet minder goed) boek lezen dit ook wel gaan apprecieren. Ik las hem in quasi 2 dagen uit, en dat wilt al wat zeggen! 😀
Nu nog de film zien!

3 thoughts on “Vakantie = boeken lezen

  1. Vakanties vind ik ook steeds de perfecte periode om boeken te lezen, heerlijk ontspannen en opgaan in het verhaal :). Dat laatste boek ga ik hier ook eens op de te lezen lijst zetten denk ik, lijkt me wel een fijn verhaal :).

    Like

Geef een reactie

