Nieuwe vriendin voor de papa

Jawel, vorig jaar rond deze tijd werd ik eindelijk verlost van moddermonster die vervangen werd voor (wederom) een Nancy en toen die papa enkele maanden terug dumpte leek het plots alsof het nu wel even kon duren voor er “vervanging” zou komen. Zo heel lang heeft het niet geduurd en dit weekend bleef ze al logeren…

Op zich valt ze mee. Wel, toch beter dan de vorige die de reveu passeerden.
Wat echter wel ontzettend ergerlijk is, is het feit dat ons papa totaal iemand anders wordt als er een (potentieel) liefje bij is. Altijd maar fluisteren en fezelen, kusjes hier knuffeltjes daar, een ander soort van lachen, plots alles interessant en lekker vinden,…
Terwijl hij anders gesloten is, amper interesse toont voor iets dat niet in zijn interesse-gebied ligt…

Nuja, of dit een “one after another” wordt, we zien het wel…
Feit is dat ik nu wel vurig hoop dat ze nu niet ieder weekend naar hier komt… Het lijkt me iemand die hier plots weer een aantal nieuwe wetten wil gaan introduceren (hallo, ik ben 21, geen heropvoeding meer mogelijk hoor :-)).

Ook het gedwongen “perfect-gezinnetje”-sfeer waarin zo iemand ook altijd binnenkomt vind ik ontzettend ergerlijk. Ik heb het nooit gekend, en ik denk dat gescheiden ouders nooit echt meer zullen slagen in het perfecte gezinnetje… Anders was je nooit gescheiden.

2 gedachten over “Nieuwe vriendin voor de papa

  1. Mijn ouders zijn dit jaar ook uiteen gegaan, en ik mag er niet aan dénken dat mijn papa een nieuwe vriendin heeft… Ookal woon ik niet meer bij hem, toch zou ik kwaad zijn, dat hij ons gezin verkankerd heeft en dan afkomt met een andere. Moest mijn mama met iemand nieuws afkomen zou ik het moeilijk hebben, maar het haar wel gunnen. Maar dat die hier dan opeens zo elk weekend over de vloer komt, of een ‘familie’ wil, of zelfs hier komt wonen? Ik mag er niet aan denken. Dan zou ik zowel eens de evil dochter kunnen zijn… We hebben nu eindelijk iets wat op een thuis lijkt, en daar moet er niet opeens een oelewapper zich in komen moeien.
    Mijn ouders zitten nog steeds in de scheidfase, dus dat zal nog even duren, maaruih, ik mag er niet aan denken dat het loopt zoals bij jou..

    Like

    1. Goh, mijn papa heeft er al meerdere gehad achter ons mama. Die zijn nu zo’n kleine 10 jaar gescheiden, en ons mama heeft misschien 1 serieueze vriend gehad maar die nooit voorgesteld aan ons (maar kinderen voelen zoiets wel aan…).
      Ons papa heeft al meedere relaties achter de rug sindsdien… M’n halfzusje is van diegene waar ik het eigenlijk nog het best mee kon vinden…
      Wat nadien volgde…. En moddermonster sloeg zowat alles…

      een echte warme thuis heb ik eigenlijk nooit gekend, maar ik zal er later alles aan doen om een cliché-gezin te hebben zoals in de happy Disney-films…

      Like

Geef een reactie

