Atonement

Het is veels te warm buiten, dus blijf ik al liever binnen zit, en wat is er dan beter tegen de verveling dan een film zien?
Aangezien ik nog een torenhoge stappel dvd’s heb liggen die ik nog moet bekijken heb ik keuze genoeg en vandaag viel mijn keuze op “Atonement”, een verfilming naar het gelijknamige boek van Ian McEwan.

“Atonement” verteld het verhaal van Robbie en Cecilia die uit elkaar gedreven worden door een het verwarde, 12-jarige zusje van Cecilia. Robbie beland in de gevangenis en moet daarna aan het leger gaan dienen.

Een spannend maar tragisch verhaal over hoe één foute interpratie of keuze verschillende levens serieus op z’n kop kan zetten of zelfs verwoesten.
De film is eigenlijk opgedeeld in 4 grote delen. Het begin, of het ontstaan van de romance, het eerste weerzien, het einden van de oorlog en het einde van het verhaal/de film.

Voor mensen die houden van een romantische film, die zich in de jaren 40 afspeelt in een oorlogs-setting, en die niet persé goed voor iedereen hoeft te eindigen is “Atonement” zeker een aanrader!

Geef een reactie

