Nieuw speeltje

Ik heb er even voor moeten sparen en enkele dagen wachten, maar eindelijk heb ik hem! Mijn nieuwe camera, geen volledig professioneel toestel, maar het is een bridge-model geworden. Een gulden middenweg tussen de compacte digitale foto-toestellen en de reflex-toestellen. Het werd de Panasonic DMC-FZ45.

En wat ben ik er blij mee. 14 megapixels, Leica-lens (jawel, het beste van het beste!) en 24x optische zoom. Verschillende voor-ingestelde functie’s, meerdere ruimtes om zelf enkele instellingen op te slaan, lcd-scherm en een zoeker,…
Kortom, het is een echte droom!

Jammer genoeg had de winkel geen opbergtas beschikbaar, dus zal het in de komende solden-dagen kijken worden of nergens mijn slag kan slaan. Hopelijk vind ik iets, en anders kan ik nog steeds iets laten bestellen in de winkel uiteraard.

Minpuntje aan de camera is wel de handleiding. Ik weet wel dat we milieu-besparend moeten zijn en stuff, maar op nu een kleine 250-pagina-tellende handleiding enkel digitaal mee te geven? Dat wil zeggen dat ik mijn camera moet testen en proberen naast mijn camera of dat ik 250 pagina’s moet gaan afdrukken… Digitalisering noemen ze dat I guess?

Hier zijn alvast enkele probeersels…

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

3 thoughts on “Nieuw speeltje

Geef een reactie

