Jelle Cleymans live!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Alhoewel ik eigenlijk welkom was op Mika zijn concert in Compiègne zat ik vanavond in Sinaai bij Jelle Cleymans. Nuja, het feit dat ik niet in Compiègne geraakte (of wel geraakte, maar niet terug) had daar natuurlijk ook met te zien…

Maandag is het de Vlaamse feestdag, en dat wordt over het hele lang gevierd. En omdat het geen officiële feestdag is voor de gewoon werkende mensen is er al veel te doen dit weekend, en dat was niet anders in Sinaai.

Zonder Zorgen, een Nederlandstalige kleinkunst-band, was bezig met hun set toen we toekwamen op Den Dries. Jammer genoeg waren ze net hun laatste nummers aan het afwerken, want ze klonken allesinds geweldig.

Een half uur later was het aan Jelle Cleymans, die vorig jaar zijn cd “Naakt Doe Ik de Afwas” releaste. Dat Jelle kon zingen was al gekend want hij was in het begin van mijn tienerjaren (rond 2003) frontman van Spring, de muziekband naar de gelijknamige Studio 100-reeks.
Natuurlijk doe hij nu iets totaal anders qua muziek en schrijft hij zelf zijn eigen nummers, met behoorlijke leuke teksten overigens.

Ik had geen slechte dingen verwacht, maar ik werd toch nog verrast. Het was eigenlijk best overweldigend goed, en het concert was veel te snel voorbij.
Hij had goede nummers, maakte gedurfde maar goede keuzes voor de covers en hij betrekt het publiek op een zeer fijne manier.

Die cd, die ga ik binnenkort kopen, en ik kijk al uit naar een concert in één van de culturele centra waar hij zeker nog wel zal passeren.

Uiteraard was het concert ook het uitgelezen moment om nog verder met mijn camera te spelen!

Hieronder staan nog enkele nummertjes die hij bracht:

Jelle Cleymans – De Eerste Sneeuw (cover Jan De Wilde) / Soundcheck

Jelle Cleymans – Rue Des Bouchers (cover Johan Verminnen)

Jelle Cleymans – Wat Zullen We Drinkens (cover Bots)

Geef een reactie

