Spamalot

“Spamalot” is officieel de beste musical van deze eeuw! Ik ben vandaag echt omver geblazen (en op die nauwe plaatsen in de stadsschouwburg van Antwerpen is dat al niet gemakkelijk!) door de acteerprestaties van sommigen en van de zangkwaliteiten van anderen.
Monty Python is uiteraard sowieso al subliem, maar dat ze dit zo goed konden vertalen naar het Vlaams? Dat had ik echt niet verwacht.
Ik zou mooie lovende woorden kunnen schrijven, maar het zou niet beschrijven hoe goed het was, want daarvoor moet u het gezien hebben. En daarvoor bent u ongelooflijk te laat want het was vandaag de allerlaatste show.
Stany Crets nam de plaats in van Walter Baele (er werd nog een andere acteur vervangen), maar dat zal eerder onaangekondigd zijn, want af en toe vergat hij zijn tekst of sprak hij luidop tegen zichzelf.

Ondanks dat de musical eigenlijk begon in Engeland, en van de hand is van één van de oorspronkelijke Monty Python leden, is de humor toch erg Vlaams en zijn ook de verwijzing naar BHV en Vlaamse televisie-sterren nooit ver weg.

Op het einde volgde een staande ovatie van enkele minuten, en dat was meer dan verdiend voor de gehele cast en crew!

Als de musical op dvd komt, koop ik hem zeker, als de musical terug komt, dan ga ik zeker ook terug!

Voor het eerst schieten woorden mij echt tekort. En dat is alleen maar goed!

Geef een reactie

