Move, Learn & Eat

Ikzelf heb al in jaren niet meer echt gereisd. Ik denk dat de laatste “echte” reis naar Dublin was in 2007, of mijn reis naar Londen met school in 2008. Daarna ben ik niet meer echt op reis geweest.

En, je hebt het misschien al gehoord, maar gisteren plaatste een jonge filmmaker die met enkele vrienden op reis trok 3 filmpjes van hun reis op internet.
Ze reisen op 44 dagen 61000 kilometer in 11 landen en kwamen terug met 1 terabyte (en voor de computer-leken, dat is ongeveer 1000 gigabyte of 1 000 000 megabytes).

De jonge filmmaker monteerde al het materiaal in 3 filmpjes van telkens 1 minuut.

In het eerste wandelden ze gewoon door de 11 landen en zien we de uitzichten, de mooie beelden die ze ook zagen.

Move

Het tweede filmpje laat beelden zien van tijdens de momenten dat de 3 vrienden zich in de cultuur van het bezochte land (proberen) onder te dompelen.

Learn

In het laatste filmpje krijgen we uiteindelijk te zien wat de 3 vrienden gedurende 44 dagen kregen voorgeschoteld van eten en welke streekgerechten er de revue passeerden…

Eat

Nu mag je nog met honderden foto’s thuis komen van de reis die je deze zomer maakte, je zal ze niet zo leuk als de jongens met je vrienden op Facebook kunnen delen vrees ik.

En ik hoop later ooit ook nog een roadtrip te maken. Ik zeg dit al sinds ik de eerste keer “De Bende van Wim” op televisie zag. Gewoon van land naar land reizen op enkele weken en fantastische dingen meemaken.

Geef een reactie

