Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole

Eerder deze week was ik al beginnen kijken naar deze film, maar toen was ik blijkbaar veel te moe of was het al veel te laat op de dag, en besloot ik dus te stoppen later verder te kijken.
En vandaag was een geschikt moment, dus begon ik helemaal opnieuw.

Alhoewel het eigenlijk een kinderfilm is, acht ik deze animatiefilm eigenlijk toch wel iets te donken voor een 6-jarige. Het is allezins een kinderfilm die ook voor volwassen enorm spannend is om naar te kijken.

Wanneer Soren, een kinderuil, al spelend valt met zijn broer worden ze “gered” door de Pure Ones. Uiteindelijk blijken ze gekidnapped te zijn, en splitsen hun wegen, want Soren is een dromer, en zijn broer (Kludd) is eerder een pure realist. Samen met Gylfie weet Soren te ontsnappen. Wat volgt is een dappere, spannende bevrijdingstoch en de zoektocht naar wat men denkt een legende te zijn…

De extra’s op de dvd bevatten trouwens een filmpje van The New Loony Tunes, wat zorgt voor een vleugje nostalgie!

 

Geef een reactie

