Vredefeesten/Villa Pace 2011

Traditioneel in Sint-Niklaas is het eerste weekend van september het weekend van de ballons. En sinds enkele jaren hoort daar Villa Pace ook bij, dat zich ondertussen al als volwaardig muziekfestival ontplooide.

Vrijdag stonden Gorki en Bart Peeters op het programma, met in de pauze een nightglow.
Ook al ken ik het repertoire van Gorki eigenlijk, op hun grote hits na, niet echt, ik was toch aangenaam verrast door hun optreden. Het is zeker geen muziek dat ik zou kopen om thuis te beluisteren, maar als ze nog eens in de buurt komen optreden zou ik wl zeker gaan kijken. Het lichtdoek dat ze meehadden was trouwens en toonde enkele knappe visuals tijdens het concert.

Na enkele jaren van afwezigheid was er ook een nightglow terug, een muziekspektakel met ballons in het donker. Om aan te tonen wat het exact is heb ik onderdaan een filmpje bijgevoegd (na de foto’s).

Daarna volgde het concert van Bart Peeters en ging de grootste markt van België volledig uit zijn dak. Dat Bart Peeters steengoede muziek maakt is al lang geweten, maar hij is daarboven ook één van de grootste rasentertainers van ons land. Ik durf zelfs te zeggen dat hij heel wat mensen overtuigd heeft van zijn muziek afgelopen vrijdag. Abdellah, de percusionist van zijn band, mocht dan in het Arabisch een nummer brengen, en laat ons hopen dat dat op zijn volgende cd verschijnt.

Zaterdag trok ik terug naar de festiviteiten, maar deze keer met de mama en vooral voor de ballons, want het was mooi weer en jawel, dan en dan alleen krijgen ze de toelating om de lucht in te gaan. Enkel de specialshapes bleven aan de grond staan. De avond werd afgesloten door een knalconcert van Daan, met schitterend vuurwerk en een ongelooflijk harde regen en onweersbui…

En nu? Terug naar de boeken!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

One thought on “Vredefeesten/Villa Pace 2011

Geef een reactie

