Oliver Bowden – Assassin’s Creed: Renaissance

Einde van de herexamens betekend uiteraard veel bijlezen, en dat is heerlijk lang geleden! Eerste boek is één dat ik uitleende van m’n broer, die in tegenstelling tot mij het spel wel speelde. Want dit boek is inderdaad gebasseerd op Assassin’s Creed II.

Het boek is spannend en leest vlot, en ondanks het een jeugdboek zou moeten zijn zijn er toch enkele passage’s die me niet geschikt lijken voor een negen jarige. Buiten dat is het fijn dat de Italiaanse uitdrukkingen wel werden vertaald in een woordenlijst achteraan het boek.

Het boek op zich is enorm goed en spannend, maar kent een zeer slecht einde vind ik. Ondanks dat het het hele verhaal vrij realistisch was en echt had kunnen gebeuren eindigt het met veel te geloof en religie… En dat vind ik wel jammer, gebasseerd op het spel of niet.

Geef een reactie

