De soundtrack van het treinreizen

Sinds een goede tweede jaar volg ik dus KMO-management in Gent, en aangezien ik niet op kot zit trein ik iedere dag op en af. En eigenlijk vind ik dat best leuk om te doen hoor, uiteraard zijn er momenten dat je de NMBS vervloekt, zoals wanneer het bijvoorbeeld gesneeuwd heeft, of als er weer eens te weinig rijvoertuigen beschikbaar zijn en je bij elkaar gepropt wordt. Maar als de trein vrij goed op tijd rijdt en het is niet te druk is het best aangenaam.

De landschappen die je voorbij raast, in de herfst en winter de dauw die boven de velden hangt, met de zon op de achtergrond die een rode gloed over de landschappen verft,… Ik vind dat heerlijk. Lekker warm en knus, luisteren naar muziek.

En als je geluk hebt dan start plotseling een liedje en als je dan door het raam naar buiten kijkt lijkt het wel net een film met een goede soundtrack.
Zo’n moment had ik vanavond toen ik naar huis reed na de les financieel management. Door een tekort aan voertuigen was een 1ste klas voertuig gedegradeerd tot 2e klas voertuig, en toen de conducteur iedereen zag drummen om op de trein te geraken kwam hij dat ook even vertellen, en gelukkig stond ik dicht bij het 1ste klas voertuig… Na een zitje veroverd te hebben, mij gesetteld te hebben en ondertussen al tussen de velden bevond startte m’n iPod plots “The Ashes” van Yann Tiersen’s “Dust Lane”.

Yann Tiersen is misschien niet de meest gekende artiest, maar hij schreef onder andere de soundtrack van “Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain”, en ondanks hij toch al enkele soundtracks schreef is hij vooral een gewone muzikant die klassiek getinte folknummers schrijft en alles wat daartussen ligt…

Mag ik nog even toevoegen trouwens dat “Dust Lane” volgens mij één van de knapste platenhoezen ever heeft?

One thought on “De soundtrack van het treinreizen

Geef een reactie

