De Rechtbank

Vanavond ging er een gloednieuwe reeks van start op één. “De Rechtbank” is het product van 5 maanden opnames door Woestijnvis in de rechtbank van Gent.

Gent is sowieso al fijn om te zien opduiken in televisiereeksen, want nu ik er al 2 jaar student ben begin ik ook al plaatsen te (her)kennen, en dan voelt het altijd wel alsof ze filmen in jouw straat. Maar nog meer kijk ik voor de mooiste rechtbank… Nu, niet dat ik er al veel gezien heb natuurlijk, maar toen ik hier in m’n 1ste jaar KMO-management mocht gaan kijken was ik stomverbaasd. Ik had echt altijd gedacht dat zo’n rechtzaken volgen enorm saai zou zijn, en dat het ook maar een stijve bedoening zou zijn in zo’n kille zaal.

Niks is minder waar! De rechtbank is één van de meest moderne gebouwen met enorm veel lichtval, rechters zijn wel degelijk ook maar mensen die graag luisteren naar het verhaal van de beide partijen en een degelijke oplossing/straf zullen zoeken/opleggen.

En dit programma brengt exact het gevoel over wat ik daar had. Ik had gisteren echt terug zin om nog eens “live” een kijkje te gaan nemen.

En dat de beelden van de rechtbank wordt afgewisseld met beelden uit Gent, waarin we onder andere De Karper en de π-nuts…

Ik kan het echt aanraden om te kijken want het is een geweldige reeks!

 

2 thoughts on “De Rechtbank

    1. De afleveringen vliegen inderdaad voorbij, maar dat is een goed teken, toch? Ze brengen Gent heel mooi in beeld en maken van de rechtzaken geen reality-achtige opnames, maar een mooie documentaire.
      Ik vind het een knap programma, en inderdaad een schot in de roos!

      Like

Geef een reactie

