The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn

Vroeger op Ketnet heb ik talloze keren de tekenfilms gezien van Kuifje, ik heb talloze keren strips gehuurd in de bibliotheek en ervan gesmuld. Het kon dan ook niet anders of ik moest mijn kindertijd gaan (her)beleven met de Amerikaanse 3D-film van Kuifje. Waarom ze in Vlaanderen geen posters van “Kuifje” verspreidt hebben blijft voor mij nog steeds een commercieel raadsel, want niemand zegt Tintin!

Anyway, op de namen na is het een fantastische film geworden, waarvan er hopelijk nog meerdere volgen (en ik denk dat dat ondertussen wel zo goed als zeker is…). Ze zijn trouw gebleven aan de beeltenissen en aan de sfeer uit de strips en tekenfilms van Hergé, en zo moet het.

Het verhaal is spannend van begin tot eind, de beelden spatten van het scherm (zelfs in 3D!), doordat er enkele verhaallijnen gemengd worden met elkaar kunnen we in deze film ook al genieten van kapitein Haddock en zelfs die wordt fantastisch neergezet.

Al wat ik kan zeggen is, huphup, snel naar die cinema en gaan kijken!

Een gedachte over “The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn

Geef een reactie

