Boekenbeurs

Het mag voor sommigen de ware hel lijken, maar de jaarlijkse boekenbeurs is voor mij de hemel op aarde. Ieder jaar weer! Ik had het tot vorige jaar enkele jaren overgeslagen, met pijn in het hart en groot gemis, maar vorig jaar keerde ik terug en nog steeds loop ik buiten met minstens één boek, terwijl ik mezelf op voorhand inprent “alleen kijken, noteren en dan later in de winkel eens gaan kopen…”. Toch is mijn boekentoren “te lezen” steeds met mintens één verdieping hoger aangevuld.

Boeken zijn tegenwoordig ook niet meer zomaar boeken. Tegenwoordig heb je e-books, geweldige apparaten (die jammer genoeg nog vrij duur zijn vandaag…), je hebt iPad-applicaties voor intereactieve boeken (zoals de Fundels, die Sita geweldig vond!).

Maar uiteraard heb je ook nog steeds het gewone boek en de stripverhalen. Een jammerlijke evolutie, die vast op de crisis verhaald wordt, is de stijging van de prijzen van boeken. Een boek betaal je snel tussen €15 en €20, en dat vind ik soms toch net iets te duur… Zeker als het van die dunne boekjes zijn van soms nog vrij onbekende schrijvers…

Als je me zou loslaten op de boekenbeurs met een onbeperkt budget en een onbeperkte tijdsduur om rond te snuffelen ben je me minstens enkele dagen kwijt, ik zou ieder standje van boven tot onder (her)bekijken, want sommige zijn zelfs zo knap in elkaar gestoken!

Trouwens, nog een leuke nieuwigheid tegenwoordig zijn de hoorspelen van boeken. Dat zijn boekjes aangevuld met een vertel/toneel-cd en liedjes. Echt ongelooflijk leuke dingen voor kinderen!

En uiteraard keerde ik huiswaarts met een heleboel titels en auteurs op m’n lijst van boeken die ik in de volgende maanden graag zou kopen of gaan huren in de bibliotheek…

2 gedachten over “Boekenbeurs

  1. Dit jaar helaas niet geweest. Oh, vorig jaar ook niet zelfs. Maar ik heb dan ook nog een grote te-lezen stapel klaarliggen dus ’t zal maar best zijn dat ik niet geweest ben 🙂

    Like

Geef een reactie

