Oogarts

Het was sinds 2008 geleden dat ik nog eens op visite ging bij de oogarts, eigenlijk veel te lang, dus vandaag was het zover. En voor het eerst in de nieuwe praktijk, want begin dit jaar verhuisden ze zowat naar (bijna) om de hoek. In een residentie hebben ze een instituut met 4 oogartsen, alles volledig in het wit, op enkele bordeau-zitbanken na. Ik vond het best stijlvol en modern eigenlijk. Maar daarvoor gaan we niet naar de oogarts zeker?

Anyway, ondanks dat het al enige tijd geleden was dat ik op controle mocht is mijn zicht eigenlijk niet superfel verslechterd. Op m’n rechteroog is er 0,25 bij (wat het op -3,5 brengt) en rechts een halfje (wat het op -4,5 brengt). Dat wil zeggen dat het voor het eerts in m’n brillenleven stabiliseerd.

Stiekem vind ik het wel jammer dat ik geen nieuwe glazen hoef, want dat is echt een ongelooflijk fijn moment! Die eerste minuten/dag dat je een nieuwe bril/nieuwe glazen ophebt zie je alles veel scherper waardoor het lijkt alsof er een nieuwe wereld voor je open gaat. Ik vind dat steeds een geweldige ervaring! ๐Ÿ˜€

En stiekem vind ik het ook jammer omdat ik wel een leuke montuur zag bij Pearle (maar hem dus (voorlopig) niet mag van de papa…)

Geef een reactie

