Bert van de Kamp – En zij noemden hem Bono

Toen ik vorige week na heel lang nog eens in de bibliotheek kwam belande ik meteen ook nog eens op de discotheek (en dan gaat het hier niet over een zaal vol fuivende tieners met veel drank zoals in de jaren stillekes), waar sinds de vernieuwing van de bib in Sint-Niklaas ook de boeken staan over muziek-artiesten en bands. En zo kwam ik onder andere dit boek tegen.

Omdat ik toch nogal redelijk fan ben van U2 hun werk sprak deze me wel aan, omdat Bert van de Kamp jarenlange vaste journalist was voor het Nederlandse muziekmagazine Oor, en op die manier dus een vriend werd van Bono.

Het boek bundeld verschillende, al dan niet onverwachte, interviews tussen Mr. van de Kamp en Bono (en soms ook vrienden van…), maar ook enkele interviews met bandleden en zeer goede (jeugd)vrienden van Bono. Het allereerste interview, toen U2 nog 4 nobele onbekende gasten uit Ierland waren tot een interview van vorig jaar, toen U2 zich als een rockgroep die meerdere malen geschiedenis schreef mag noemen.

Doordat de interviews meestal ook gebruikt werden voor Oor zijn ze meestal minder diep dan die van het boek “Bono over Bono” dat ik enkele jaren terug las, maar daarom zeker niet minder interessant! Maar dan wel voor de fans waarschijnlijk…

Geef een reactie

