Gastcollege: Philippe Belpaire

Nadat het vorige gastcollege eigenlijk best een grandioze ramp mag genoemd worden was dit best een interessant en geslaagd gastcollege, ondanks dat ook deze gastsprekers iets te laat was, maar zij het in mindere mate.

Philippe Belpaire is directeur reclame regi bij Roularta, het bedrijf dat onder andere zorgt voor de Streekkrant en De Zondag en daarnaast ook 50% van de aandelen van de VMMa (het moederbedrijf van onder andere vtm, 2BE, Qmusic,…) in handen heeft.

Mr. Belpaire sprak voornamelijk over op welke manieren er reclame kan gevoerd worden, en hoe Roularta (maar ook andere gelijkaardige mediabedrijven) nuttig zouden kunnen zijn voor KMO’s. Doordat Roularta niet alleen gratis magazine’s aanbiedt, maar ook betalende bereikt m’n enorm veel mensen van verschillende lagen met verschillende interesse’s. Roularta probeert op dit moment op verschilende manieren meer te weten komen over hun abonnees (leeftijd, opleiding, job, etc.), maar weet daarnaast ook al een groot aantal zaken over zijn abonnees of lezers van zijn website’s. Ook dat laatste is belangrijk aangezien Roularta ook online reclame verkoopt (banners) op hun website. Daarvoor is het handig dat ze weten in wat de bezoeker van hun website zoal geintresseerd is (of was het u nog niet opgevallen dat de reclame vaak gaat over uw laatste zoektermen binnen Google, en dat Free Record Shop “toevallig” net die producten laat zien die u het laatst opzocht in zijn banner?).

Hopelijk zijn de volgende (laatste) twee ook no zo interessant!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s