Case financieel management

Vandaag is de twaalfde schoolweek ingegaan, wat wil zeggen dat het officieel de laatste schoolweek is voor dit semester, tenzij er volgende week, in de dertiende anex inhaalweek nog inhaallessen gegeven worden.

Dat wil dus zeggen dat er deze week vooral permanente evaluaties zijn. En dat is excact hoe we deze week begonnen, met een case voor financieel management. We kregen een hele opgave waarin we moesten beslissen als bank of we een bedrijf een kredietlijn zouden toestaan en waarom wel of niet. Dat wil zeggen dat we dus onze kennis van de hele cursus in groepjes van vijf mochten samenleggen op twee uur tijd.

Nu hadden we al enkele oefeningen gemaakt hierop in de klas, maar dit was toch een pak moeilijker, en voor we het wisten was na twee uur alle tijd op… en nog enkele vragen open.

Nu, naar ons eigen mening denken we dat het al bij al toch nog zal meevallen (heel goed zal het wel niet zijn, maar aan de vele gezichten bij het verlaten van het lokaal te zien zal het bij niemand echt supergoed zijn…).

En morgen wacht me een dagje met enorm veel wachten. Om 14u30 moet ik een voorstelling doen voor marketingsmanagement waar we een eventplan moesten maken (half uurtje voorstellen), om 15u45 worden we dan verwacht bij de lector van financieel management voor het toelichten van onze oplossingen van vandaag (duurtijd: kwartiertje) en dan om 18u00 volgt er een laatste gastcollege voor marketing…

Vorige week ontving ik trouwens het examenrooster, en bleek dat ik direct start met een dubbel examen! Op vrijdag 13 januari heb ik van 10u30 tot 12u30 examen statistiek en op vrijdag 13 januari heb ik ook examen ICT II: databasebeheer van 8u15 tot 12u30 (duurtijd wel maar 2 uur, maar de klas wordt in 2 groepen gesplitst), na een mailtje naar de trajectbegleidster wat ik met deze situatie moet doen zei ze dat ik een aanvraag tot verplaatsing van het examen moet indienen, maar dat het niet noodzakelijk goedgekeurd zal worden (en het dus evengoed één examen doen en één examen als herexamen kan zijn als ze effectief op hetzelfde tijdstip vallen…)

Geef een reactie

