Gastcollege: Gregory Olszewski

Vandaag was een dagje school met vooral veel wachten. Zo stonden onder meer de presentatie van het eventplan voor marketing, de evaluatie van de financiële case van gisteren en een gastcollege voor marketing op het programma.

Voor de permanente evaluatie van marketingmanagement moesten we doorheen het semester een eventplan uitwerken voor een zelfgekozen KMO. We kozen dit te doen voor een supermarkt met tevens restaurant en drankcentrale. Ze voeren op dit moment enkele verfraaiingswerken uit, en we maakten voor hen dus een eventplan om het einde van de werken feestelijk in te zetten met een receptie. Vorige week moesten we het eventplan zelf indienen, vandaag volgde de voorstelling voor de lector en enkele studenten. Toen de lector vorige week echter de lijst online plaatste bleek onze groep gesplitst te staan, en toen ons mailtje naar haar onbeantwoord bleef dachten we wel dat het in orde zou komen. Toen bleek dat de groep voor ons echter afwezig was mochten we onze presentatie voor een goede tien studenten geven in plaats van de gebruikelijke vijf, toch iets meer stress. Maar op enkele details na liep de presentatie heel goed.

En dan volgde een pauze van drie kwartier. En dan werden we verwacht bij de lector van financieel management voor de evaluatie van de case van gisteren. Toen de groep voor ons in het buiten gaan zei dat er veel groepen gebuisd waren kregen we wel schrik, maar die bleek ongegrond, met 13,5 op 20.
Blijkbaar hadden we vooral enkele kleine fouten gemaakt en enkele berekeningen fout uitgevoerd, maar al bij al was het dus nog oké. En nu weten we dus ook waaraan we ons mogen verwachten.

En dan moesten we twee uur wachten. We zouden oorspronkelijk 2 uur oefeningen op Access gaan maken, maar het werden uiteindelijk twee enorm gezellige uren op café, met herinneringen ophalen van het eerste jaar, praten over serieuzere dingen en dan eindelijk beseffen… Ohja, we hebben nog een gastcollege.

Een gastspreker over beurzen. Best interessant, en wederom zal op beurzen, of promostanden in het algemeen, met een ander oog bekeken worden. Welke dingen springen er visueel in het oog, wat moet mensen aantrekken en wat voor soort mensen bezoeken de stand…

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s