Spaghetti alla carbonara

Ik had het eigenlijk nog nooit zelf geprobeerd, dus werd het dringend tijd dat ik dat wel eens ging doen, en aangezien de recepten van Jeroen Meus duidelijk en makkelijk zijn uitgelegd haalde ik ook daar het recept.

Luciano Pavarotti had veel noten op z’n zang, maar je kon de man helemaal stil krijgen door een flink bord spaghetti alla carbonara voor z’n neus te zetten. Veel te vaak wordt deze klassieker met room bereid, maar da’s een doodzonde in de ogen van een echte Italiaan. Dit is pure culinaire eenvoud en bliksemsnel klaar. Reken maar dat het stil zal zijn aan tafel!
Het volledige recept vindt je hier

Er gaat niks boven krokante stukjes spek in een soort gesmolten kaassausje… Echt ontzettend lekker, en ondanks het feit dat ik het voor 2 personen maakte verdween het toch volledig in de maag…

Koken, ik zou het misschien toch wat meer moeten gaan doen…

Geef een reactie

