Dag 1 van het 2e semester

Na 2 weken vakantie piekte het deze morgen wel toen mijn wekker om half 6 afliep.

Het 2e semester is dus nu ook voor mij officieel begonnen! Dinsdag heb ik les van 8u15 tot 16u45, maar weliswaar met 3 springuren!

Het eerste nieuwe vak is “duurzame ontwikkeling”, iets wat alsmaar meer en meer opduikt her en der. Eigenlijk is het vooral een vak waarbij we gaan nadenken over wat er aan de hand is met de aarde en hoe we die problemen eventueel zouden kunnen oplossen. Nu, vandaag hadden we nog niet echt les en keken we naar de film “Age of the Stupid”.
In die film neemt een archivaris van de wereldbibliotheek in 2050 ons mee voor een kijkje naar verschillende filmfragmenten van 3 verschillende mensen. Iemand die een lage kosten vliegtuigmaatschappij opstart in India (en zo de wereld helpt te “verwoesten”), iemand die de veranderingen van heel dichtbij meemaakte op de Mount Everest en iemand die ingenieur is bij een firma die windmolenpark bouwt (en zo dus de wereld probeert te “redden”).

Uiteraard is dat alles voor discussie vatbaar, en dat is dus de bedoeling van de lessen in de komende weken.

Daarna volgden dus 3 springuren, in de komende weken dus goed om te studeren, maar nu had ik totaal niks te doen en dan is 3 uur eigenlijk veels te lang. Gelukkig had de trein van 10 uur vertraging en besloot ik dus naar huis terug te kuren, waar ik dus een uurtje op m’n gemak (maar wel in de warmte) kon zitten.

In de middag volgde nog HRM, Human Resource Management. In die lessen gaan we dus in het verleden, het heden en de toekomst van hoe om te gaan met het personeel kijken.

Eigenlijk heb ik enorm veel zin in het 2e semester, ik ben er klaar voor!

Vandaag was het trouwens Valentijn, en ondanks dat ik nog steeds single ben, vroeg ik Anouk wel als m’n Tumblr-valentijntje! En ik schreef haar een briefje, en heb ook nog enkele andere verassingen achter de hand op Tumblr… Ik hoop dat ze er van genoot! 😀

Geef een reactie

