Spoor ZeS Quiz

Het was weeral geleden van de Hijsberen Muziekquiz vorig jaar dat De Duveltjes nog eens in actia kwamen op quizgebied. Toen ik enkele weken geleden de poster opmerkte van de Spoor ZeS quiz in Belsele had ik dus direct zin om mee te doen, zeker aangezien de quiz van een iets makkelijker niveau leek dan de Muziekquiz, en dat het dus ook veel aangenamer zou zijn voor iedereen.

En aangenaam was het zeker, al duurde de puntentelling iets te langdradig en liep de bediening in het begin wat mank (toch dingen waar ik op let nadat ik zelf enkele quizjes heb georganiseerd) werd het toch een fijne avond.

Vragen bleken uit allerhande categorieën te komen en ook het tussenronde-gedeelte was leuk in elkaar gestoken.

De directeurs van de middelbare school zaten de tafel achter ons, en dat levert dus enkele fijne babbels op tijdens de pauze (al zie ik ze volgende week al terug op de oudleerlingenavond).

We eindigden ongeveer in het midden van de 30 deelnemende ploegen en ik keerde huiswaarts met een parkeerschijf (het begin van mijn auto!), een dvd van Geert Hoste’s “Vulkaan” en Frank De Winne’s dagboek van zijn ruimtevaart naar het ISS.

Een bijzonder fijne avond!

Geef een reactie

