Suzanne Collins – The Hunger Games: Catching Fire

Het is van de Harry Potter-reeks geleden dat ik nog zo in het verhaal zat, dat ik zo uitkeek naar de volgende bladzijde, het volgende hoofdstuk en het volgende boek. Jammer genoeg telt de “Hunger Games”-reeks maar 3 boeken, en nu ook de 2e uit is wil dat zeggen dat ik over een dikke 400 pagina’s de volledige ontknopping van het verhaal ken.

Gelukkig (of toch een beetje) wordt ook deze reeks ondertussen al verfilmd. Deel 1 is al in de bioscoop (en ga ik dinsdag kijken met Saskia, die nu ook op WordPress terug te vinden is na haar reis naar New York!), deel 2 staat in de steigers en dus van deel 3 kunnen we ook wel aannemen dat het verfilmd zal worden.

“Catching Fire” gaat verder, 6 maand na het einde van “The Hunger Games”. Minstens even spannend, minstens zo adembenemend. Nu Katniss en Peeta hun spreekwoordelijke middelvinger lieten zien aan The Capitol door met 2 overwinnaars uit de arena te stappen is er een kleine oproer in alle districten, eentje die ze bij The Capitol niet echt appreciëren. En dus moeten Katniss, Peeta maar ook Haymitch meer op hun hoede zijn dan ooit ervoor.

Het boek is nog spannender, continu zit je op het puntje van je stoel en wil je verder lezen, ook al wil je het verhaal nooit zien eindigen. Het boek eindigt met een cliff-hanger, die ongetwijfeld nog spannender zal worden ontwikkeld in het derde en laatste boek.

En ik zal daaraan beginnen met een klein beetje spijt in het hart, want hierna moet ik weer wachten tot ik weer op DIE serie bots…

http://www.bookido.be/nl/books/1188852/the-hunger-games-catching-fire

One thought on “Suzanne Collins – The Hunger Games: Catching Fire

Geef een reactie

