Als ’t goed is mag ’t gezegd: Amazon.co.uk

Ergens begin dit jaar bestelde ik de box-set van The Hunger Games-trilogie bij Amazon.co.uk omdat zij die op dat moment als enigste aanboden en de boeken tesamen veel goedkoper waren dan de boeken apart kopen en ze in het Engels waren.

Nadat ik “The Hunger Games” en “The Hunger Games: Catching Fire” las, was ik vorige week begonnen aan “The Hunger Games: Mockingjay”, maar na enkele pagina’s van het vierde hoofdstuk liep het fout en was ik volledig verward. Sloot die zin nu echt niet aan vanop de vorige pagina, of lag het aan mij? Tot ik het eens herlas merkte ik op dat wat verder plots een dialoog gaande was tussen 2 personage’s die op dat moment onmogelijk in het verhaal aanwezig konden zijn!
Na het te lezen besefte ik dat ik een stuk van het vierde hoofdstuk van het eerste boek aan het lezen was! Uiteindelijk bleek dat het eerste boek was gedrukt tot aan hoofdstuk 24 en daar de laatste pagina’s van het derde boek volgden.

Nu, dat is een groot stuk van het verhaal dat je mist natuurlijk en dan kan je niet verder lezen, een mailtje dan maar naar Amazon, in de hoop dat ze me het boek niet zouden laten opsturen op mijn kosten, want dat zou sowieso handen vol geld kosten, en meer nog, ik achtte de kans bijzonder klein dat ik een exemplaar van het derde boek zou ontvangen dat in de box-set paste!

Na een half uur kreeg ik echter telefoon van een onbekend nummer. Iemand van Amazon aan de andere kant van de lijn (jaja, maak maar eens zo snel een switch van het Nederlands naar het Engels!) die me heel vriendelijk vroeg of ik tijd had voor het telefoongesprek en of het oké was dat het opgenomen werd. Uiteraard!

Kort en bondig: ik mocht het derde boek opnieuw bestellen, en ze hadden een herdruk in stock van dezelfde exemplaren als die van mijn box-set en ze zouden ze volledig gratis opsturen, hij zou er persoonlijk op toezien dat het totaalbedrag dus op €0,00 kwam!
Het boek dat misdrukt was mocht ik houden en naar mijn eigen goeddunken gebruiken aangezien het te duur zou zijn om op te sturen.

Eventjes later bestelde ik dus mijn exemplaar, en nog geen twee minuten later had ik reeds een mailtje van de meneer aan de telefoon waarin hij mij nog meermaals bedankte voor het telefoongesprek en met de bevestiging dat het totaalbedrag op €0,00 was gezet.

Vandaag lag bij thuiskomst een pakketje van Amazon.co.uk op mij te wachten, met het derde exemplaar. En deze keer wel goed gedrukt!
De cover is wel glanzend, en de pagina’s zijn wel iets lichter, maar voor de rest valt hij niet op in mijn box-set.

Maar op dit moment ben ik nog eventjes bezig in het nieuwe Code 37 boek “Walging”, dat ik uit “armoede” maar ben beginnen lezen.

Een gedachte over “Als ’t goed is mag ’t gezegd: Amazon.co.uk

Geef een reactie

