iPod Touch

Vorige week donderdag zat ik rond deze tijd ongeduldig te wachten, ik had enkele dagen ervoor bij bol.com een iPod Touch besteld, en woensdagavond een mailtje gekregen met de bevestiging dat hij verzonden was. Ik wist dus dat hij donderdag geleverd zou worden, en stiekem hoopte ik vroeg op de dag.
Maar hoe meer de klok richting 6 uur schoof, hoe minder zeker ik was dat ik hem donderdag toch nog in m’n handen zou hebben. Maar om half 7 ging de bel en stond er een postman van Post NL voor onze deur met een bestelling van bol.com!

De iPod Touch was heel goed en veilig ingepakt, iets waar ik eigenlijk toch een beetje bang was voor geweest.

Ondertussen heb ik hem dus al een week kunnen uitproberen en ik ben nog steeds dolblij met m’n aankoop en heb nog geen seconde spijt gehad!
Je kan er sceptisch tegenover staan, maar eens je het zelf in handen hebt zul je alleen maar leuke en nuttige dingen ontdekken, zeker nu je alsmaar meer makkelijk overal op een wifi-netwerk kan inloggen, al dan niet gratis aangeboden door een café waar je zit, je provider die het station voorziet van internet,… Werkelijk overal!

De iPod Touch is inderdaag geen iPhone en kan dus niet bellen en sms’en. Alhoewel, dat mogen we direct nuanceren, want met het iMessage kan je berichtjes sturen naar iedere ander Apple-device gebruiker die op dat moment ook op een wifi-netwerk surft, daarnaast heb je ook FaceTime, waarmee je kan bellen naar iedere ander Apple-device gebruiker.
En dan heb je nog de application van Skype die ervoor zorgt dat je met alle andere Skype-gebruikers kunt chatten en videobellen.

Daarnaast bevat de iPod Touch ook over een mailprogramma (waarmee je dus overal je mails kan lezen, beantwoorden of versturen) en de Apple-browser Safari.
Nu, die browser heb je amper nodig, omdat tegenwoordig bijna alle website’s beschikken over een application die je makkelijk kunt downloaden waar je ook bent via het Apps Centre (geen computer voor nodig dus!)

De Twitter (very handy voor een fervent twitteraar als ik…) en Facebook-application geven een mooie en overzichtelijke weergave van alle tweets/statussen van jouw vrienden, en indien je dat wenst houden ze je ook op de hoogte wanneer je een nieuw bericht hebt.

Maar daar houdt het natuurlijk niet op, je hebt dan nog Instagram dat eigenlijk een soort foto-Twitter is, leuke kook-applications (Zesta.be en Njam!), maar ook het uiterst verslavende Draw Something en Temple Run.

En dan zou je haast gaan vergeten dat het ding ook muziek kan spelen, en dat doet het schitterend, het zorgt voor een zuivere weergave van de platen die je op het ding geplaatst hebt, en met de juist oortjes/hoofdtelefoon kan je genieten van muziek in de beste kwaliteit!

I love it!

Geef een reactie

