De Lijn

Dat het nog steeds crisis is bij de meeste bedrijven, zeker bij de overheidsbedrijven, krijgen we elke dag te horen. Ook De Lijn moet dit jaar 60 miljoen euro gaan besparen.
En vanaf midden mei gaat ze dit volop doen!

Maar wel op de minst logische manier, want zo kennen we ze.
Nadat in december nog nieuwe uren werden geïntroduceerd knippen ze in het busaanbod! En geen beetje. Voor de meeste buslijnen houdt dit in dat op werkdagen de bussen tijdens de spitsuren verminderd worden en in het weekend het busaanbod gehalveerd zal worden.

Dat wil dus zeggen, dat in het geval van Sint-Niklaas de randgemeenten op zaterdag maar één bus per uur en op zondag maar één bus om de twee uur meer zullen hebben. Als er iets te doen is in het stad kan je dus maar beter op tijd vertrekken of zorgen dat je een andere oplossing hebt.

En dat is volgens mij wat de meeste mensen zullen doen, want de bussen worden niet alleen verminderd, ze zullen ook vroeger stoppen op de dag met rijden, dus als je naar de cinema gaat geraak je ook niet meer thuis. Gevolg is dat mensen weer worden aangemoedigd om hun auto te gebruiken, terwijl dit eigenlijk langs alle kanten wordt gepromoot om het net minder te doen!

En de beste logica van alles, de boekjes met de nieuwe uren zullen pas een maand na het invoeren van de nieuwe uren verschijnen. Om te zorgen dat mensen makkelijk kunnen vinden wanneer hun bus nu weer juist niet rijdt natuurlijk!

Als het niet goed is, mag het ook gezegd!

Advertenties

2 gedachten over “De Lijn

  1. Het is inderdaad weer de logica zelve! Zat vanavond nog maar eens vast in Gent omdat het overal file was, als ze nu nog wat bussen gaan beginnen schrappen, dan geraken we al helemaal niet meer voor het donker thuis :s. En dan zit je eindelijk op de bus, rijdt die doodleuk je halte voorbij! Lang leve De Lijn!

    Like

    1. Ongelooflijk hé, terwijl ze eigenlijk, mits een beetje een goede en betrouwbare dienstverlening te bieden een goed draaiend bedrijf zouden kunnen zijn!

      Twee weken na mijn mail met een klacht heb ik overigens ook nog geen antwoord gehad hoor… Hoezo, klantvriendelijk? 😉

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s