Ticketstrijd/IJsjestijd

Na de vermoeiende dag van gisteren ging de wekker deze ochtend weer vroeg af, want de tickets voor het concert van Mika op 3 november in Cirque Royale gingen deze ochtend in voorverkoop, en na zijn twee vorige concerten (Les Ardentes vorig jaar en Suikerrock dit jaar) gemist te hebben, moest ik er gewoon bij zijn nu!

Toen ik hem twee jaar geleden aan het werk zag in het Sportpaleis was ik stomverbaasd door de liveperformance, en nog af en toe heb ik last van een post-gig-depression. Ondanks dat hij nog jong is en eigenlijk nog een vrij beginnende artiest mag hij toch al een grote meneer genoemd worden. Als je zelf je muziek schrijft, je zelf het volledige artwork voor je album maakt/tekent/knutselt en ook de props voor de concerten zelf bedenkt/tekent/knutselt/verft dan ben je ook gewoon een grote meneer.

Met veel spanning zat ik dus rond half elf achter de pc, continu de ticketpagina te refreshen. En jawel, iets voor half elf was de ticketverkoop al gestart, en vrij snel kon ik zonder problemen categorie 1 tickets bestellen (in tegenstelling tot vele anderen die wel problemen ondervonden). Ik heb er nu al zoveel zin in! En tegen dan moet ik uiteraard de teksten van z’n nieuw werk ook al vanbuiten kennen…

Wanneer de tickets binnen waren was ik afgesproken met Jolien om samen met Sita nog eens een ijsje te gaan eten, mijn zus en Jolien hadden elkaar al een lange tijd niet meer echt gezien sinds de uitstap naar Plopsaland enkele jaren terug. En zo kwam het dat ik voor het eerst in m’n leven als ontbijt een bolletje cookies-ijs at, bij het overheerlijke ijsrestaurant Foubert (reclame mag af en toe!)

En het was dan misschien nog wel vroeg, het was alleszins ook enorm lekker!

Geef een reactie

