Angst

Het is vreemd, maar voor de allereerste keer in m’n hogeschool carrière voel ik echt angst. We zitten nog één week verwijderd van de start van de herexamens en toch is de angst al enkele dagen in mijn lijf gekropen.

En angst is niet goed, angst verdoofd. Mensen in angst zijn één van de grootste gevaren.

Het is raar wat angst met je doet, het houdt je ’s nachts wakker en speelt de ergste rampscenario’s in je af. Zo ben ik ontzettend bang dat ik misschien voor geen enkel vak zal slagen in tweede zit. In dat geval is het fini met de schoolcarrière. No way back. Hoe jammer dat ik het ook zou vinden.

Langs de andere kant heb ik veel minder herexamens dan de voorgaande jaren. Ik heb alle vakken ondertussen ook al eenmaal gestudeerd.

En toch, toch ben ik bang. En ik haat het gevoel, en ik haat het om sinds lang terug wakker te liggen ’s nachts.

One thought on “Angst

Geef een reactie

