Het meisje op de trein

Vandaag was zij het lichtpuntje tussen al die gestresseerde,
geënerveerde mensen,
gehuld in een zwart kleedje
met rode panty’s en rode hakken,
genesteld in een oranje winterjas.
Een vrolijke verschijning,
dat straalde van haar gezicht.
Blond haar waar ze continu mee speelde.
Ze had een leren handtas met ontzettend veel boekjes.
Ze haalde er ééntje boven, een schriftje met een kartonnen flap.
En ze tekende, terwijl ik naar haar staarde.
Ze heeft me twee maal betrapt en lachte. Ik lachte terug. Twee maal.
Ik naam mentale foto’s en genoot van haar stem.
Mijn bestemming was niet de hare,
dus vluchtig keek ik om of het geen hersenspinsel was geweest.

3 thoughts on “Het meisje op de trein

Geef een reactie

