Eén vierde

Het leven gaat snel vooruit, en het gaat nog sneller als je in een soort vast stramien zit. Dan gaat de week nog sneller vooruit.
Eén vierde van de eerste helft van het academiejaar is al weer gepasseerd. Eén maand is al volledig om, vier van de twaalf weken voorbij. Het gaat snel.

Dat wil zeggen dat de eerste permanentie evaluatie coachings al voorbij zijn, dat de eerste oefeningen komen die duidelijk maken dat je bepaalde stukken leerstof nog niet voldoende gestudeerd hebt.

De voorbije week HoGent bracht drie brandalarmen. Oefeningen weliswaar. Dinsdag in de middag toen we van lokaal wouden verwisselen en we al te laat waren in de les “financieel management” omdat de coaching te lang uitliep, net toen hielden ze in het D-gebouw (die we door moeten om van het C- naar het B-gebouw te gaan) brandoefening. Op de verzamelplaats vertelde de veiligheidscoördinator dat het te lang had geduurd. HoGent had zowat de helft van z’n leerlingen kwijt geweest, gelukkig was het maar een oefening!
Woensdagochtend, om 8 uur, een kwartier voor de lessen startten, ging het brandalarm in het C-gebouw. Weinig ontruiming want de meeste moesten nog naar binnen. Toen het alarm uitging lieten de kuisvrouwen iedereen gewoon binnen.
In de middag, tijdens de les internationale marketing, ging het brandalarm weer.
Als het de komende week gaat dan slentert iedereen op z’n gemak naar buiten, het zal wel weer oefening zijn. En dan maar echt branden…

Stilaan sluipt ook de stress rond de stages bij de meeste van m’n studiegenoten uit het derde jaar binnen. Voor mij is het nog een jaartje weg, maar ik leer sowieso al bij dat ik best nu al eens begin te denken en rond te kijken. Stiekem kijk ik er wel al enorm naar uit om volgend jaar op stage te mogen, een extra motivatie voor dit jaar dus!

Eén vierde, het gaat snel. Voor we het weten is het weer Kerstvakantie, blok en examens. Dit jaar doe ik voor de allereerste keer (op de achtergrond klinkt nu: “Dit is de allereerste keer,…”) een mondeling examen. Oké, ik heb wel al “mondeling examens” gehad in die zin dat ik iets voor een klas moest presenteren. Maar nooit de mondelinge examens waar ik binnen kom, wat vragen moet trekken en die dan beantwoorden.
Dat zal sowieso een beetje stressy worden dus. Maar tot nog toe zie ik de meeste vakken wel met goede moed zitten!

2 gedachten over “Eén vierde

Geef een reactie

