Hooverphonic – With Orchestra Live

In het begin van dit jaar was ik getuige van hoe mijn stadsgenoten van Hooverphonic hun gekende nummers in een orkestraal jasje staken en dat opeen uiterst verbluffende wijze deden.
Ik heb toen enorm genoten van dat concert en enkele dagen later kocht ik dus ook het album. Maar zoals zo vaak mankeer je toch dat “ietsje” op het gewone studio-album.

En daarom ben ik dus enorm blij met deze release, hij bevat niet alleen alle 21 nummers (enkele nummertjes meer dan het studio-album dus) maar ook een DVD met het volledige concert op.

De muziek op de cd is dus magistraal en bevat ook de fantastische cover “La Horse”, maar ook de kippenvel-opener van de avond “Battersea” en uiteraard hun hits als “The Night Before” en “The World is Mine”.

De DVD zelf toont ook één volledig concert (en dus geen verknipt concert van verschillende avonden) wat de continuïteit ten goede komt en is opgenomen in het zwart/wit in het volledige thema past van het concert en de gehele sfeer daarrond. Gelukkig werd er op de DVD ook bijzonder weinig geknipt en dus werden ook de interactie’s tussen Hooverphonic en het publiek mee op de DVD geplaatst.

Geef een reactie

