Column XXXI

De Kerstboom die ze enkele weken geleden hadden versierd straalde zijn warme oranje gloed aan lichten uit over hen. Er was zalm en meloen geweest als voorgerecht, een heus gebraad als hoofdgerecht en als dessert hadden ze zich kunnen verlekkeren op verschillende moussejes en ijstaartjes.
Na al het eten waren ze in de zetel gekropen in de living, rond de televisie en de tijdelijke Kerstboom, waar ook de andere gezinsleden van Fiona zich genesteld hadden.

De zus van Fiona glunderde en zat vol bewondering naar haar ring te kijken die ze eerder deze avond had gekregen van haar vriend. Al was verloofde meer op zijn plaats sinds enkele minuten.

Fiona gaf hem een kusje op z’n neus en hij zag dat haar ogen blonken. Dat ze gelukkig was. Ze legde haar hoofd op z’n schouder en begon met haar vinger rondjes en streepjes te tekenen in zijn handpalm.

-“Wat denk je?” vroeg ze fluisterend in z’n oor. “Tijd voor je cadeau?”
Hij onderdrukte en lachje op z’n gezicht.
“Ik ben al benieuwd sinds de pakjes onder de Kerstboom liggen wat er in zit, dus laat maar komen!”
-“Dat weet ik, en daar zal je nog iets langer op moeten wachten, want ik heb een extra cadeau’tje voor je!”

Hij keek haar niet begrijpend aan. Hij had nog nooit Kerst gevierd op deze manier en ze hadden daarom ook afgesproken maar één cadeau voor elkaar te halen. Om niks overdreven te doen. Om gewoon van elkaar te genieten en de Kerstsfeer.

-“Ik heb wat goed te maken, want ik denk dat ik jou af en toe iets te hard behandel op een manier die je helemaal niet verdiend.”
“Maar…”
-“Ik weet dat je het niet erg vindt, maar ik vind dat wel en dus heb ik dit voor je”
Ze legde een groot, in het rood ingepakt, vierkant op zijn schoot.

“Wat is het?”
-“Meestal pakken mensen cadeau’tjes in en merken ze dan vanzelf wat het is, het leuke zou er al af zijn mocht je weten wat er in zat, niet?” zei ze met een brede grijns.
Zacht begon hij de tape los te trekken.
-“Het gaat meestal ook net wat sneller als je gewoon zoals een gretig kind scheurt hoor.” Ze keek hem met veel plezier en amusement toe.
Hij liet het zich geen twee keer zeggen en begon enthousiast te scheuren.

Een boek met een kartonnen kaft kwam te voorschijn. Fiona had getekend op de kaft. Als hij wat langer keek zag ze dat ze hem had getekend en een kleurrijke achtergrond had gegeven aan het alles.
Hij deed de rekker rondom het boekje las en klapte het open. Een glanzende foto waarop hij samen met Fiona schitterende in Vlissingen. Een foto die nog maar enkele weken oud was.

-“Ik dacht dat je het wel leuk zou vinden om de leukste foto’s van ons samen in één boekje te hebben. En mocht je bang zijn dat het hiermee afgelopen is. Ik heb meer dan de helft leeg gelaten. Want er komt nog meer, veel meer als het van mij afhangt.”
Hij drukt een kus op haar lippen.

Geef een reactie

