What a year…

P1020813

Wat een ongelooflijk fijn jaar was 2012. Een jaar waarin ik terug zin en moed vond. Om te vechten wanneer het nodig is en om te genieten wanneer het kan. Om mezelf te zijn. Een verademing na de twee voorbije jaren. Waar ik het allemaal wat kwijt was. Na die tijd doet het deugd om de weg terug te vinden.

Aan ieder jaar heb je wel enkele dagen en momenten die je bij blijven. Mogelijk voor de rest van je leven.

Wat ik ga onthouden van 2012? Het feit dat ik terug de “drive” vond in het verder studeren. Iets wat ik het jaar voorheen wat verloren was, maar met hernieuwde moed kon ik het vorige academiejaar wel met veel trots en goede punten afsluiten. Kameraadschap, dat ik terugvond bij sommigen. Het genieten van het schrijven. Van een zondagsgevoel waar kleine momenten zoals een goede plaat of een goed boek centraal staan.

En de fijne dagen van 2012. Wel voor mij is dat dit jaar zeker mijn verjaardag. Omdat het de eerste verjaardag moet zijn geweest die ik niet thuis vierde. Omdat ik hem vierde in het bij zijn van iemand die ontzettend veel voor mij betekend, en meer nog: dat het een topdag was ondanks het wat mindere weer. Wat regen hoeft tenslotte niet meer te zijn dat wat water dat uit de lucht komt en wat nattigheid brengt.

Een tweede topdag? Na drie uur buiten wachten second row bij één van mijn idolen. Ja, ook dat vond ik geweldig. Velen vinden het vreemd dat mensen een dag buiten willen gaan wachten (ik zeg: dag, geen week, dat is overdreven!) om zo dicht mogelijk bij hun idool te staan. Ik snap dat wel, omdat er niks fijner is om jouw idool van dicht bij mee te maken wanneer hij verwonderd de zaal inkijkt omdat die hem evenzeer verrast als hij de zaal verrast. Mika bracht een geweldig concert begin november, en daar heb ik meer dan van genoten. Zeker aangezien het alweer twee jaar geleden was dat ik hem aan het werk zag in het Sportpaleis en dat nog steeds één van de memorabele momenten is van 2010.

IMG_0748

Ja, dat zijn voor mij de hoogtepunten van dit jaar. Het hoeft niet veel te zijn om goed te zijn. Dat het een fijn jaar was, met mooie momenten. En dat 2013 ook zo mag zijn, of nog beter. Laat ons hopen van wel…

En dat ik vooral dankbaar ben voor zij die mooie momenten brachten. Voor zij die aanwezig waren in mijn 2012. Dat ik dankbaar ben voor de nieuwe ontmoetingen.

Ik wens jullie het beste en maak er een fijne ouderjaarsavond van!
Tot volgend jaar! 😉

P1020744

P.S.: deze foto moest er ook nog bij. Omdat ik hem persoonlijk geweldig vind.

2 thoughts on “What a year…

Geef een reactie

