Examenweek 1

De eerste examenweek, van de drie, zit erop.
En om goed te beginnen had ik drie examens op drie dagen tijd. Of, met andere woorden, één examen per dag.

Financieel management II
Om nog beter te beginnen had ik het moeilijkste examen de eerste dag. Om er al van af te zijn. Bij dit examen wordt vooral nog maar eens duidelijk dat een goede uitleg in de klas soms al veel doet. Tijdens het studeren heb ik me meermaals in het haar gekrabt, dingen opgezocht, herlezen, proberen begrijpen,…
Maar op het examen ging het vlotter dan verwacht. Maar of dat een goed teken was weet ik niet. Tenslotte kan het alleen maar een indruk geweest zijn.

Vennootschapswetgeving
Twee studievakken achter elkaar. Redelijk zwaar om mee te beginnen, zeker omdat er niet meer dan een nacht tussen zat. Geen voor- of namiddag. Enkel een nacht. En een stukje avond.
Maar recht interesseert me wel, en het is een puur blok vak natuurlijk. Het examen bestond voor 40% uit theorie, op de andere 60% was het wetboek toegelaten.
En met een goed gevoel kon in het examenlokaal verlaten.

Marketingsmanagement III
In mijn opleiding is dit naar mijn mening één van de interessantste vakken. Marketing is overal en altijd aanwezig. Jammer genoeg hadden we dit jaar een lector die meer aandacht besteedde aan het uit de doeken doen van de internetgeschiedenis. Het ontstaan van Amazon, de werking van Google,… Best interessant, en heel soms was er wel een verre link met marketing, maar die was niet altijd duidelijk. En dan was er het groepswerk waar we amper feedback op kregen.
Tot hij halverwege het semester ziek werd. Het groepswerk dienden we eind december nog snel af te werken, en donderdag hadden we open boek examen over de drie leereenheden die we wel bespraken in de les.
Een klein en kort examen, maar zeker niet makkelijk. Maar best wel oké denk ik. Of hoop ik toch op z’n minst.

Volgende week staan er geen examens op het programma, dus kan ik rustig studeren.
Pas over anderhalve week vlieg ik er weer in, in het examenlokaal.

One thought on “Examenweek 1

Geef een reactie

