Examenweek 2

Supply Chain Management
Om de drukste examenweek de kop af te bijten starten we na een week blokken met supply chain management. Misschien we de moeilijkste deze week, vooral door het feit dat, net zoals bij financieel management, de inhoud van de lessen niet overgebracht kon worden op de studenten. Velen hadden geen idee wat ze gestudeerd hadden en wat ze eigenlijk aan het doen waren in de oefeningen in Excel. En net dat laatste zou het studeren makkelijker maken natuurlijk, als je weet wat je doet in je oefening/opgave, heb je al enigszins iets mee van de leerstof.
Ik vrees dat het examen navenhand zal zijn.

ERP
Omdat afbijten met één examen niet goed genoeg is hadden we dinsdagmiddag ook nog het examen ERP, wat een partimvak is met supply chain management. In tegenstelling tot dat vak deed ik ERP wel graag Voornamelijk omdat de lessen aangenaam waren, ik wel wist wat ik deed tijdens de oefeningen met NAVision en de leerstof ook al vrij goed begreep tijdens de lessen. En misschien, met wat geluk geraak ik door dit examen wel nog geslaagd voor supply chain management.

Quality Management
Mijn allereerste “echte” mondeling examen. Met echt bedoel ik dan dat de leerstof werkelijk opgevraagd wordt, en geen bijkomstige presentatie zoals in de lessen Engels en Frans verwacht worden. Alleen dat maakte me dus een beetje zenuwachtig, voornamelijk door dat ik niet echt wist waaraan ik me mocht verwachten. Maar quality werd gegeven door een enorm fijne lector die levendig verteld en dicht bij de leerlingen staat. En daarnaast is het ook een uiterst interessant vak (al denk ik dat ieder vak interessant kan zijn als het op een goede manier gegeven wordt aan de leerlingen).
Na 3 cijfertjes gekozen te mogen hebben mochten we de vragen schriftelijk beantwoorden, waarna de lector ze overliep en indien nodig nog enkele bijkomstige vragen stelden. Na een klein uurtje kon ik het examenlokaal met een goed gevoel verlaten.

Successie en opvolging
Een rechtsvak. Of toch gedeeltelijk, met oefening hoe je de wet ook op een positieve manier voor je kan laten werken. Een fijn vak, maar niet altijd even makkelijk om te studeren. En nog moeilijker tijdens een examen omdat het er vaak op aan komt om zeker geen belangrijke zaken te vergeten en toch bondig genoeg te antwoorden. En oefeningen die je vaak maar snel overliep in de les.

Geef een reactie

