De eerste week van het tweede semester

Een jaar gaat snel voorbij, en dat is niet anders met een academiejaar. De examens zitten er weer op en dus is het tijd voor het tweede semester van dit academiejaar. Beginnen deden we met een dag krokusverlof, en om de vakantie nog wat langer te maken had ik ook dinsdag nog geen les, want dit semester heb ik weer een ‘vrije’ dag in mijn lessenrooster.

Qua aantal lessen wordt het dit semester eerder rustig tegenover het vorige. Waar ik vorig semester nog 9 lessen per week had zijn er dit semester maar 4. Dat het daarom makkelijker wordt is nog niet gezegd, want 2 van die vakken zijn elk 6 studiepunten waard.

De week begin ik met ‘fiscaliteit’, op maandag en woensdag. Tijdens de examenperiode een vak dat extra stress met zich zal meebrengen, want ook dit examen zal mondeling zijn. Het vak focust op de personenbelasting (hoe het belastbaar inkomen te bereken, de aangifte in te vullen,…). Het vak lijkt moeilijk, maar wel ontzettend interessant.

Donderdag wordt taaldag dit semester, met Frans en Engels op het programma, en vrijdag rond ik ’s morgens af met vier uur prijs- en kostencalculatie. Een vak dat eigenlijk twee vakken huishoudt. Het feit dat het vroeg begint (de les start om 8u15) en vier uur na elkaar is, is wel een extra moeilijkheidstoevoeging, maar het feit dat we dan naar het weekend mogen uitkijken is fijn.

En het resultaat van vorig semester? Naar mijn mening best oké, met 3 herexamens deze zomer: financieel management II, supply chain management en successie en opvolging.

Met veel goede moed zijn we dus begonnen aan het tweede semester!

Geef een reactie

