JOL-avond

Eigenlijk begon vandaag al helemaal niet slecht. Gisteren nam ik deel van het Waasland Shopping Center, waarin men vroeg om een ode aan de vrouw te schrijven. Ik stuurde “Het meisje op de trein” in en kreeg deze ochtend het bericht dat ik een waardebon ter waarde van €100 won in Mexx.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

In de late namiddag begonnen we met de oudleerlingenbond de voorbereidingen voor de JOL-dag, na vorig jaar de (oud)-oudleerlingenavond was het dit jaar dus weer tijd voor de studenten die in de laatste tien jaar zijn afgestudeerd zijn.
Groentjes werden gekuist, gesneden en in portie’s verdeeld. Tafels werden gevuld met bloemstukjes, hapjes en kaarsjes. Daarna aten we samen met de volledige bond pizza’s. En het is best leuk om in de middelbare school rond een tafel te zitten met enkele pizzadozen daarop en van de grote pizza’s spietjes te scheuren, met een glaasje rode wijn voor je. Gezellige en interessante babbels voor een avondje hard werken.

Zodra de eerste leerlingen toestroomden was het een half uur lang hard doorwerken en de oud-leerlingen verwelkomen. Het was fijn om te zien dat de opkomst hoger lag dan voorgaande jaren dankzij het gebruik van social-media (het werkt!). Jammer genoeg was er van mijn klas niemand komen opdagen. Ondanks dat Facebook je zowat op de hoogte houdt van het reilen en zeilen van iedereen die je ooit in je leven ontmoet hebt keek ik er eerlijk gezegd toch naar uit enkele mensen terug te zien.
Gelukkig waren er leerkrachten en leerlingenbegeleiders die geintresseerd waren hoe het verder studeren nu liep. Maar nog beter waren de leerlingen die in de jaren onder mij zaten. Mensen waar ik niet mee in de klas zat, maar die ik wel kende.

En zo werd het toch nog een fijne avond met veel babbels in het bij zijn van wat drankjes en hapjes.

Geef een reactie

