Infosessie stage

Op het einde van dit semester heb ik er reeds 4 jaar hogeschool opzitten. Iets wat ik misschien 4 jaar geleden nooit had durven denken. Misschien wel had gehoopt, en dan misschien stiekem zelfs nog een jaar minder dan die 4. Maar ik ben tevreden met waar ik nu reeds ben. Ik heb meer dan genoeg mensen bewezen dat iemand uit BSO hogeschool best wel kan, mits een grote dosis doorzettingsvermogen, met enorm veel wil en vooral heel veel realisme. Dat het niet ieder moment een easy ride zou zijn wist ik op voorhand, en dat is het tot nog toe maar zelden geweest. En het zit er nog niet eens op!

Maar de apotheose komt er stilaan wel aan: de stage periode. Daar hangt ook wel een bachelorproef aan vast, die misschien een pak minder leuk zal zijn, en ook bij de stage zal wel eens gevloekt worden. Maar mijn ervaringen uit het verleden met stage zijn vooral enorm goed. Vooral de theorie omzetten in praktijk na jaren van schoolbanken.

Stilaan en zachtjes mag ik dus beginnen denken over wat ik nog wil verbeteren aan mezelf, of wat ik zeker in de praktijk wil leren omzetten voor het echte werkveld op te gaan. Dat ik ‘iets’ wil doen met sociale media staat al zo goed al vast. Iets waar ik ondertussen enorm door gebeten ben. Misschien wel deels een marketingplan opzetten/uitwerken.

De sessie van vandaag heeft me alleszins enorm veel zin doen krijgen in het volgende academiejaar, ondanks dat er daar nog een overschot aan vakken staan te wachten die misschien ook nog heel veel doorzettingsvermogen zullen eisen. Maar met het zicht op stage, met het zich op een keuzevak en met het zich op het einde heb ik wel hernieuwde energie en vooral enorm veel goesting!

4 thoughts on “Infosessie stage

  1. Het vooruitzicht van de stage is echt enorm motiverend! Op een bepaald moment ben je daar gewoon aan toe, het is niet elke dag fantastisch maar dat wordt het in het werkleven ook niet. Het leuke aan stage/werken is dat je nog steeds elke dag bijleert, maar dan zonder het blokken ;). Geniet ervan!

    Like

Geef een reactie

