Kreunen onder de hitte

Nu de het kwik terug stijgt tot ergens eind de 20°C worden de tuintafels weer afgewassen, de zwembaden opgepompt en de barbecue’s opgepoetst.

En ook in onze familie is dat niet anders, vandaag verzamelden we allemaal bij de nonkel thuis en kregen we de kookkunsten, die het afgelopen semester een kookcursus volgde, op ons bord getoverd met ontzettend lekker geroosterd vlees. De kleine zus en het neefje sprongen in het zwembad en spetterden water in het rond.

En toch is dit alles niks voor mij. Zweten van stil te zitten en moe worden van niks. En dan is er nog sinds dit jaar de hooikoorts waar ik plots uit het niets last van blijk te hebben. De medicatie helpt wel. Maar ik moet ze nemen natuurlijk. Gesnotter tot gevolg met jeukende ogen.

Het mag drie augustus enkele graden frisser voor mij. En eigenlijk, daarna, mag het zelfs terug regenen voor mijn part. Dat blijft nog steeds het meest gezellige weer naar mijn mening.

Sorry voor alle zonnekloppers!

Geef een reactie

