Grote stappen en toevallige ontmoetingen

Grote veranderingen. Niet voor mij, maar wel voor Inga. Nadat ze de voorbije twee jaar studeerde aan de Kortrijkse universiteit en iedere dag over en weer peddelde gaat ze dit jaar naar de universiteit in Leuven. Inga is zowat als mijn zus, en om haar nu te zien vertrekken naar de grote stad is niet alleen voor haar spannend, maar ook best voor mij.

Ik vergezelde haar dan gisteren ook met veel plezier op haar eerste treinreis richting haar nieuwe studentenstad. Een goed uur treinen van uit Gent, een uur om stevig bij te babbelen, van elkaars aanwezigheid te genieten en om een koffie in te drinken. Hier thuis wacht er nog een kotbox, een heuse verrassing, voor de volgende keer dat ik langs haar passeer.

IMG_2085

Vandaag had ik mijn eerste les risk-management om 8u15 (om 6u00 uit mijn bed dus, voor de geïnteresseerden).  Vlak voor de les bleek Lara, iemand die ik ken via Twitter, ook student te zijn aan de Hogeschool Gent, meer bepaald op de campus Schoonmeersen en op hetzelfde moment les te hebben in het lokaal boven het mijne. Reden genoeg dus om elkander op te wachten op de gang na de les en daarna samen een koffie te gaan drinken in de Starbucks op de Korenmarkt (al hebben we eerst wel nog een fijne wandeling gedaan in Gent). Halverwege de eerste lesweek en al zo’n fijne momenten achter de rug!

IMG_2089

Geef een reactie

