I need your help!

Ik ben geen feestbeest. En ook geen fuifbeest. Je zal me zelden terugvinden op fuiven en verjaardagsfeestjes passeer ik meestal maar als ze uit mijn hechte vriendengroep komen. Afgelopen week kreeg ik een uitnodiging om naar een dubbele verjaardagsfeest/party te gaan van zo’n goede vriendin. Een dubbele verjaardagsparty, dus twee jarigen.

En dat is waar mijn social awkward level 347 binnenkomt in het hele verhaal.

Wat is nu zo algemeen aanvaard bij zo’n dubbele verjaardagsparty. Uiteraard neem ik een cadeau mee voor die goede vriendin. Én een kaart voor beiden. Maar hoe zit dat nu verder, cadeaugewijs, liever blog-vriendjes en vriendinnetjes. Geef ik de andere jarige ook een klein cadeau, ondanks dat ik haar niet ken, of is het sociaal aanvaard om het enkel op een verjaardagskaart te houden?

Zeg het me maar?

6 thoughts on “I need your help!

  1. Ik zou iets heel kleins kopen voor de tweede persoon. Paar oorbellen van’t kruidvat of een armbandje. Of iets dat net niet tot de categorie prullaria hoort. Iets waar ze een foto op kan bevestigen (ik ben de naam kwijt). Een houten (mooi) doosje waar ze spulletjes in kan steken. Mijn mama is bvb meter van een jongen die uit een tweeling komt. En die moeder geeft altijd een feestje voor hun twee. Dus mama koopt altijd iets héél mooi voor haar petekind, voor de ander koopt ze dan iets heel klein.

    Ik denk dat je veiliger bent om iets kleins af te geven, naast de kaart. Moet geen cadeau van 10 euro of meer zijn. Maar nu ook geen ring van uit zo’n machinetje waar je 50 cent in steekt en dat er uit draait incl. kauwgom😉

    Succes!🙂

    Like

    1. Goh, iets kopen is dus gepast!😀 Ik dacht er aan om dan eventueel een cadeaukaart van het shoppingcenter hier met het minimumbedrag (€10), dan koopt ze nog wat ze wil en kost het geen handenvol geld?😀

      Dankje!

      Like

  2. Heel toevallig, maar twee weekends geleden had ik ook iets soortgelijk. De broer van mijn vriend heeft een vriendin. En diens vriendin gaf samen met haar zus een etentje voor hun verjaardag. Mijn vriend vroeg, ondanks dat ik al besloten had om iets te kopen voor die zus, aan de vriendin of we iets voor haar verjaardag moesten kopen. De vriendin zei dat dit niet hoefde, maar toch deden we het. Toen ik de avond ervoor op een ander feestje vroeg of de zus graag puzzelde, zei ze: “Oh wat leuk, dat had je niet moeten doen maar dat gaat ze zeker leuk vinden. Heel lief dat jullie ook aan haar denken.” Het was maar een klein puzzeltje (5 euro), maar ook de zus vond het tof.

    Maar dus, waarom ik dit schrijf, ik moest bij heel deze historie denken aan jou😛

    Was die vriendin van jou vriendin blij met haar bon? Dat je aan haar hebt gedacht?🙂

    Like

Geef een reactie

