Maurice Knitwear

Veronique Leysen maakt breien cool. Ze heeft niet alleen een boek geschreven om geïnteresseerden tot het breien aan het zetten, neen, ze heeft ook een eigen collectie gecreëerd!  En wat voor één! Met haar brei-merk Maurice levert ze de meest knappe sjaals en mutsen van deze wintercollectie af die niet in verre goedkope landen worden gemaakt door mensen die werken tegen een hongerloontje. Neen, alles wordt handgemaakt in België. En vind je alsnog niks naar je smaak in de huidige collectie is dat ook geen probleem, op aanvraag tovert Veronique een muts en/of sjaal op aanvraag uit haar breinaalden na een korte (foto-)voorstelling via e-mail. Maar daar stopt het nog niet, met de Maurice-caravan gaat ze rondtrekken om niet alleen haar collectie op verschillende plaatsen aan te bieden, ze gaat er ook workshops geven én koffie verkopen. En daar had ze me helemaal! Koffie, caravan en een gezellig do-it-yourself-sfeer. Veronique volgde samen met een vriendin en haar vriend Thomas Vanderveken een barista-opleiding, dus de koffie die je in de koffie geschonken zal krijgen zullen geen doordeweekse Senseo-pads of filters zijn, maar echte koffie zoals koffie moet zijn. Ik hoop alvast dat de Maurice-caravan binnenkort in mijn buurt terug te vinden is in tussentijd dat ik voor zo’n fantastische muts spaar. Ik ben alvast helemaal weg van de collectie!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Ik ben ook helemaal verliefd op de foto’s van de website! Ze roepen dat heerlijke, gezellige herfstgevoel op. Ja, ik ben fan!

Bron foto’s: Maurice Knitwear website

Een gedachte over “Maurice Knitwear

Geef een reactie

