Liebster Award

LiebsterAward

Ik kreeg gisteren zomaar even de Liebster Award van Anke Wauters uitgereikt. Net als Anke zelf moest ik ook eens op zoek wat zo’n Liebster award nu eigenlijk is, maar klaarblijkelijk moet het voornamelijk relatief nieuwe blogs een duwtje in de rug geven om publiek aan te trekken dat anders misschien hun blog dus niet zou ontdekken. Ondanks dat ik na mijn bijna zeven jaar aanwezigheid in de blogwereld niet meer echt nieuw te noemen ben, kreeg ik hem dus wel, samen met deze vraagjes!

1. Waarom ben je beginnen bloggen?
Ik ben in 2006 beginnen blog, iets wat toen nog een onbekend concept was omdat web2.0 toen in volle ontwikkeling was. Anyway, ik vond het toen al een interessant iets om dingen te schrijven en delen op het internet. En nu, bijna zeven jaar later, doe ik dat nog steeds, ongeacht hoeveel publiek ik trek.

2. Heb je kinderen?
Nee, daar is het toch allemaal nog iets te vroeg voor. Maar hopelijk kan ik die vraag wel met bevestigend beantwoorden.

3. Wat is je beroep?
Student KMO-management.

 4. Hoe vaak ben je al verhuisd?
Twee keer. Van het ouderlijke huis naar de studio van de papa, en van de studio naar het huis waar ik nu nog woon. En daarnaast verhuis ik iedere 14 dagen naar het huis van mijn mama (die ondertussen al twee keer verhuisd is).

5. Welk land wil je ooit nog eens bezoeken?
Australië. En Amerika!

6. Wat is je favoriete blog?
Dat is eigenlijk best een moeilijke. Sowieso de blog van Lisbet die ik gisteren in de kijker heb gezet. Daarnaast vind ik die van MiniatuurMensje ook een grote aanrader! 

7. Heb je al andere bloggers in het echt ontmoet?
Jawel! Vooral mensen via Tumblr-blogs die in tussentijd ook een gewone blog zijn gestart. 

8. Wat is de beste grap die je ooit al gehoord hebt?
Er staan twee soldaten onder een boom. Zegt de één tegen de andere: ‘I’m under a tak.’

9. Wat zou je liever zijn: doof of blind?
Ik hoop nooit voor die keuze te komen staan, maar als het echt moet: doof. Daar zijn nog middeltjes voor, terwijl als je blind bent is het echt gedaan en zijn er geen mogelijke middelen meer die je terug opnieuw kunnen laten “zien”. (Ik weet dat ik hierbij bijzonder kort door de bocht ga, maar het komt daar toch ongeveer op neer.)

10. Wat is het beste boek dat je ooit gelezen hebt?
Harry Potter. Like duh.

11. Wat is je favoriete tijdschrift?
Geen, tijdschriften werden te duur naar mijn mening voor wat ze nog maar bieden, dus als het geen gratis tijdschrift is lees ik het nog zelden.

En dan nu *tromgeroffel* het moment van 2013, de Froy Liebster Award 2013 voor beste nieuwe fotoblog gaat naar Lisbet Brants, de leukste kijk-mee-in-mijn-leven-blog naar Miniatuur Meisje, de mooiste modeblog naar LuxuryLuv en die de meest vertederende blog gaan naar Samen tegen de Harde Wereld

En dit zijn de vragen:

  1. Ook minder bekende mensen verdienen biografieën, en binnenkort verschijnt er één over jou. Wie mag hem schrijven en waarom, wat wordt de titel en welk stuk uit jouw leven verdient een hoofdstuk op zich en welk stuk uit jouw leven mag niet meer dan enkele alinea’s in beslag nemen?
  2. Wat is jouw meest warme en fijnste nostalgische kinder/jeugdherinnering?
  3. Wat is de mooiste foto die je zelf maakte of wat is de mooiste foto van jou die iemand anders maakte?
  4. Wat is jouw grootste levensdroom?
  5. Sommige dingen worden nooit uitgesproken. Je mag één vraag stellen en krijgt sowieso een antwoord. Wie stel je een vraag, en wat is die vraag?
  6. Je mag een ode opdragen naar een persoon naar keuze, vertel ons ook aan wie je die ode opdraagt.
  7. Wat wil je sowieso nog gedaan hebben in dit leven?
  8. Jouw allerfavorietste gerecht?
  9. Welk woord vind je het mooist klinken?
  10. Iedere award verdient ook een dankwoordje. Neem de micro stevig vast, schitter met die jurk of glim in jouw kostuum en schrijf jouw woord van dank maar even uit.

3 thoughts on “Liebster Award

Geef een reactie

