Mondeling examen en mooi compliment

Nu we in de voorlaatste lesweek van het semester zijn beland (oké, er is ook nog de inhaalweek…) zijn de meeste lessen afgerond en is de tijd aangebroken van presentatie’s, deadlines voor allerhande taken en uiteraard mondeling examen-onderdelen.

Vandaag beet ik de spits af met Engels 3 waar we een sollicitatiegesprek hadden met de lector, dit op basis van de vacature die we gebruikten voor de taak voor het schrijven van een cv en een Engelse motivatiebrief.

Afgelopen weekend oefende ik dus met mama, die haar ‘beste’ Engels bovenhaalde, enkele vraagjes om op ontbrekende woordjes in mijn vocabulaire te stuiten en die nog op te zoeken en eventueel nog een beetje te schaven aan antwoorden die misschien niet helemaal waren wat de interviewer van zo’n sollicitatiegesprek verwacht.

Maar het ging vlot en redelijk oké naar mijn mening. De vraagjes waren anders dan de reeds geoefende vragen en er werd meer gefocust op de match met de vereisten uit de vacature en ook op de minpuntjes/ontbrekende dingen van het cv, maar dat is alleen maar zoals het bij de realiteit ligt. En dankzij het oefenen wist ik me ook uit deze vragen te redden.

Op het einde van het examen kreeg ik echter nog een heel mooi compliment mee van de lector over de presentatie die ik enkele weken geleden moest geven voor de klas. Ze vond mijn presentatie niet alleen vlot en goed, maar ze vond ook dat ik er echt stond als een echte verkoper en dat was iets dat ze zeker niet in mij had gezien.

En dat is voor mij persoonlijk één van de mooiste complimenten die ik de afgelopen tijd kreeg dat ik er echt blij van werd en weer met heel veel moed door kan gaan naar de komende examens.

2 gedachten over “Mondeling examen en mooi compliment

Geef een reactie

