Naar Ziggo Dome

181113_tourannounce2

Enkele weken terug verscheen het nieuwe album “Swings Both Ways” van Robbie Williams, een jaar na het verschijnen van zijn vorig studio-album “Take The Crown” en enkele maanden na de Europese tournee die drie maanden duurde.

Maar enkele dagen voor die nieuwe release was er nog meer groots nieuws. Hij zou wederom op tour gaan! En deze keer zou hij de grote stadions links laten liggen en opteren voor kleinere arena-shows. Jammer genoeg staat er deze keer geen Belgisch concert gepland, maar passeert hij wel in de Ziggo Dome te Amsterdam.

Na wat gewik en geweeg en enkele gesprekken hakte ik de knoop door. Ik ga mee met enkele mensen van het vroegere, Belgische Robbie Williams forum naar zijn concert op 4 mei 2014.

De Ziggo Dome is een zaal die kleiner is dan het Belgische Sportpaleis (ongeveer de helft met zo’n capaciteit van 17.000 plaatsen), en het concert zal dus naar Robbie’s normen ook een pak intiemer zijn dan dat van afgelopen zomer. En dat is misschien niet zo slecht als je weet dat het concert vooral swings-songs zal bevatten, in lijn met zijn nieuwste album.

Ook voor deze concert-tour zal er een live-album opgenomen worden iedere avond, dat je na het concert kan downloaden én 2 dagen na het concert naar je thuis wordt opgestuurd. Ik hoop dat de cd los van de tickets te verkrijgen zal zijn aangezien ik deze keer de tickets niet bestelde, maar de cd wel wil. Ik kocht de cd van het Belgische concert afgelopen zomer en dat is nog steeds meer dan een fijne herinnering.

Deze keer ga ik ook niet voor front-row, maar hebben we, vanwege de reis-tijd, geopteerd voor zitplaatsen. Geen ramp naar mijn mening aangezien het een kleinere zaal is en het zicht dus sowieso best wel oké zal zijn, en we daarnaast ook nog eens mooi voor het podium zitten. Het is nog even wachten, maar ik heb er al enorm veel zin in!

ziggo

Geef een reactie

