2013: een overzicht

Het lijkt nog niet zo lang geleden of ik schreef een overzichtspost voor 2012. Maar het blijkt toch alweer 365 dagen, 12 maanden of 1 jaar geleden te zijn. Tijd lijkt alleen maar sneller voorbij te vliegen.

Ondanks dat 2013 eigenlijk best goed begon, zonder al te veel problemen of zorgen, waren er toch enkele tegenslagen. Het feit dat ik in het komende semester dan toch nog niet aan mijn stage zal kunnen beginnen, een onrechtstreeks gevolg van de mindere examenresultaten in juni/september, nadat mijn oma langs mama’s kant overleed vlak voor de examens in juni, iets wat op dat moment toch nog onverwacht kwam, ondanks dat ze eind april/begin mei in het ziekenhuis belande.

Als ik terugkijk op 2013 zijn er twee hoogtepunten. Of drie. Drie dingen die me bijgebleven zijn.

De trip met Inga naar Brugge, begin februari, na de examens van januari. Ondanks dat we in eigen land bleven voelde het aan als op vakantie te zijn. Even weg te zijn van alles en iedereen. We vertrokken vrij vroeg in de ochtend, en samen vanuit Kortrijk treinden we naar Brugge voor een dagje toerist in eigen land. Het was nog fris, maar het was een uiterst mooie eerste lente dag van dit jaar. En ondanks dat we beiden enorm moe huiswaarts keerden waren we vooral zeer gelukkig na zo’n ongelooflijk fijne dag.

P1040111

Eind vorig jaar kocht ik tickets voor een ander hoogtepunt dit jaar: het concert van Robbie Williams. Het was al geleden van 2006 dat hij op tournee was gegaan, en van 13 juni 2006 dat ik hem live aan het werk had gezien. En nu, met zijn “Take The Crown Stadium Tour”, zou daar dus verandering in komen.
Toen Inga begin april me vertelde dat vtm op mijn verjaardag(!) het concert van Robbie uit de 02 zou uitzenden kon mijn geluk niet op, en tweette ik dus dolblij:

Op m’n verjaardag kreeg ik een antwoord via Twitter van één van de mensen van de creatieve kantoren op de Medialaan dat ik ’s avonds zeker naar The Voice van Vlaanderen moest kijken…

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=yRqxOlC4fF4]

En zo won ik dus nog eens tickets voor dat concert… Een gelukkige 23e verjaardag!!

1077409_10151771621103394_336865003_o

Op 3 augustus stond ik dus ook vroeg op en treinde richting Lier waarna ik samen met Lotte en haar zus Femke richting Brussel reed. Rond 9 uur kwamen we aan aan het Koning Boudewijn Stadion en begon het dagje wachten en aanschuiven. Niks meer dan dat. En alhoewel mensen me nog steeds zot verklaren ben ik blij dat ik het gedaan heb. Want het was het meer dan waard. Front-row geraken bij de zanger waar ik dit jaar 10 jaar fan van ben, front-row geraken op zo’n gigantisch concert… Het zal voor altijd een unieke en fantastische ervaring blijven! Dat Daddy K daar ook een klein rolletje speelde die avond is allang weer uit mijn geheugen verdwenen, maar het fantastische voorprogramma van Olly Murs en het sublieme concert van Robbie Williams zal nog zeer lang op mijn netvlies gebrand staan.

IMG_1854

Dat zijn mijn hoogtepunten van 2013.

Voor 2014 staat er voorlopig nog niet bijzonder veel op het programma. Examens in januari, uiteraard. Hopelijk een stage op het einde van het jaar. En begin mei een volgend concert van meneer Williams, maar deze keer een swingconcert in de Ziggo Dome in Nederland. Ik ben er klaar voor.

2 thoughts on “2013: een overzicht

Geef een reactie

