Nieuwe bril

Ik bril ondertussen zo’n 13 jaar… Toen ik enkele weken terug naar de oogarts ging bleek dat ik zo’n -0.75 op ieder oog verloren was. Tijd voor nieuwe glazen dus. En na 6 jaar ook tijd voor een ander montuur.

Toen ik zo’n jaar of 10 was startte ik met een bril die diende voor in het klaslokaal of om televisie te kijken. Geen grote afwijking, maar nipt voldoende om niet meer alles op het bord te kunnen lezen dus. Het werd een model van Oilily. Ik ben het jongetje rechts op onderstaande foto:

TROY _KAYE

Maar kleine jongens worden groot, en toen het tijd werd voor een nieuwe montuur werd het dus tijd voor een iets minder kinds model, deze keer van een onbekend merk…

IM000461.JPG

Lange tijd gingen mijn ogen eigenlijk vrij snel achteruit, en toen ik de keer daarop nieuwe glazen nodig had bleek dat het onmogelijk was om ze in die montuur te vervangen of aan te passen en dus moest ik noodgedwongen opzoek naar een nieuwe montuur. Dat werd één van Converse, de verkoper wist me toen te vertellen dat ik nooit nog mijn smaak zou vinden bij een ander merk. Hij had vastgesteld dat klanten van Converse voor die brillen bleven opteren…

IM000403.JPG

En inderdaad, toen ik later weer op zoek ging naar een nieuwe montuur viel mijn oog op de Converse die ik de afgelopen zes jaar dag in dag uit gedragen heb. En die nu dus op pensioen mag!

1077409_10151771621103394_336865003_oJammer genoeg was er twee weken terug, tijdens de zoektocht naar een nieuwe montuur, nergens een Converse model te vinden. Uren hebben we gezocht, gepast, gefoeterd en na lang zoeken en talloze monturen te passen vonden we de nieuwe bril. Eén uit de collectie van Boss Orange. Iets totaal anders, iets nieuws, iets moderns. Maar wel volledig mijn smaak! Het is alleszins ontzettend hard wennen. Niet alleen om het feit dat ik nu ook terug beter zie (want ja, die -0.75 maakt een verschil!) en lijkt alsof ik in een nieuwe wereld rondwandel, ook de montuur is iets totaal anders dan het voorgaande en moet ik dus leren… gebruiken, of hoe zeg je dat over een bril? Maar, vanaf nu zal ik er dus zo uit zien!

P1050512

P1050505

2 thoughts on “Nieuwe bril

Geef een reactie

