Laat de zoektocht starten…

Nu ik stilaan alle credits voor al mijn vakken uit mijn opleiding behaald hebt komt ook de periode met 9 weken stage en een bachelorproef dichterbij. Als alles goed gaat doe ik in het eerste semester van het volgende academiejaar eindelijk mijn stage en kan ik in februari mijn opleiding KMO-management na een goede vijf jaar afronden.

Het begint stilaan te kriebelen, ik ben klaar om van de schoolbanken te gaan en wat praktijkervaring op te doen, iets wat ik de laatste jaren gemist heb nadat ik op het einde van mijn middelbare schoolcarrière twee jaar lang wekelijks stage had. Iets wat ik ontzettend graag deed omdat je nog ontzettend veel bijleert tijdens die periode.

Ik had het geluk om op heel verschillende plaatsten terecht te komen. Het eerste jaar deed ik stage aan de balie ‘Het Veer’, een revalidatiecentrum en MPI in Sint-Niklaas. Ik moest dus de nieuwe mensen ontvangen, doktersbezoeken inplannen of nieuwe afspraken maken en/of verzetten, telefoons beantwoorden en brieven versturen.
Het tweede jaar liep ik stage in Blue Sky Computing, een computerwinkel en Telenet-center. Ook ongelooflijk leerrijk en iets fysieker omdat ik moest helpen leveringen lossen, maar ook de boekhouding moest doen (wat ik af en toe behoorlijk saai vond als het een hele dag niks anders was dan dat…), maar ook helpen aan het Telenet-center zelf (en ik ben vandaag nog steeds een Telenet-ambassadeur naar mijn gevoel…) of in de winkel. Ontzettend fijn!

Nu gaat het echter om volle stage dagen en dat negen weken lang, terwijl ik verondersteld wordt om tegelijkertijd een bachelorproef te schrijven. Het zal dus een ongelooflijk drukke en intense periode worden, maar het kriebelt wel. Stilaan begin ik dus al te denken waar ik naar toe zou willen zodat ik over enkele weken toch kan beginnen met brieven, mails en telefoontjes om een plaatsje te bemachtigen. Ik hoop alleszins iets met marketing en sociale media te kunnen doen, dan ben ik een gelukkig man.

One thought on “Laat de zoektocht starten…

Geef een reactie

