Waar of niet? De omgekeerde toetsencombinatie

Iedereen kent ze wel, die mailtjes met zo’n wist-je-datjes. Mails de beloven dat je met een bepaalde toetsencombinatie de lift rechtstreeks naar je verdieping kan laten gaan zonder tussenstops op andere verdiepingen. De toetsencombinatie om gratis drank uit de Coca-Cola-automaat te halen en ga zo maar door.

Gisteren kreeg ik volgend bericht, ondertussen ook wel al gekend:

waar

Iets in mij wil dan ook altijd testen of dit alles effectief waar is. Maar stel je maar voor dat het wel klopt en de politie plots effectief opduikt bij het intoetsen van een omgekeerde code. Ik vrees dat men er niet mee zou lachen. Maar daarmee is mijn nieuwsgierigheid natuurlijk niet weg, ondanks dat ik niet echt geloofde dat het zou werken (want dan zou het toch allemaal veel bekender zijn?).

Het was dus tijd voor een tweet naar enkele banken en ik kan jullie zeggen: het bovenstaand is niet waar!

Zowel Belfius als KBC bevestigen dat het indrukken van een omgekeerde toetsencombinatie niet werkt (en je dus geen geld zal krijgen noch politie zal oproepen…) en raden daarnaast aan het geld gewoon af te halen en af te geven en dan zo snel als mogelijk de politie te verwittigen die de daders zal zoeken aan de hand van de camerabeelden.

Voila, weer een broodje aap de wereld uit.

3 thoughts on “Waar of niet? De omgekeerde toetsencombinatie

Geef een reactie

