Neil Taylor – Walk Away

Neil Taylor doet waarschijnlijk geen belletje bij je rinkelen. Nochtans is hij een geprezen gitarist die onder andere speelde met Tears for Fears, Van Morrison, Chris de Burgh en tien jaar lang vast bandlid was van Robbie Williams. Kortom,  niet zomaar iemand.

Terwijl de muzikale carrière van Robbie Williams even op pauze stond vond Neil eindelijk de tijd om zijn solo-project dat hij begon tijdens de wereldtournee “Close Encounters” van Robbie af te werken en verder uit te diepen, en in 2011 verscheen dan ook zijn debuutplaat “No Self Control”. In 2012 volgde al een akoestische opvolger “Chasing Butterflies” en in 2013 wederom een volwaardig studio-album “No God Like Rock’n’Roll”.

Al zijn albums staan in mijn iTunes-bibliotheek, al moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit echt tijd heb gemaakt om ze integraal te beluisteren. En zo kwam het afgelopen week dat op een avond dit pareltje passeerde waar ik opslag helemaal weg van was. Een superfijn en aangenaam nummer.

Van mij mag Neil Taylor gerust wat meer naamsbekendheid genieten!

Geef een reactie

